🔹در این روش از یادگیرنده ماهر وتوان خواسته میشود تا یادگیرندهای که در موضوع یا مهارتی ضعیف است آموزش دهد و به تدریج با افزایش توان دانشآموز مقدار کمک به او به تدریج کاسته میشود(سیف، 1393).
🔹برای استفاده از این روش سعی کنید در درسهای مختلف دانشآموزان قوی را مشخص کنید سپس دانشآموزان را گروهبندی کنید و دانشآموزانی که در زمینههای به خصوصی ضعیف و متوسط هستند و هر کدام از آنها را به دانشآموزانی قوی بسپاريد تا آموزش دهند.
🔸نکته👈 تقسیم بندی بدون اطلاع دانش آموزان انجام میشود.
ازهر کدام از دانش اموزانی که پرکار(قوی، زرنگ) هستند را سرگروه میکند و به عنوان سرگروه فعالیتهای او را مشخص میکند به گونهای که احساس برتری نکند و دانش آموزان کم کار( ضعف در موارد درسی) را آموزش میدهد.
بازدید : 815
شنبه 30 آبان 1399 زمان : 18:39